top of page
FAQ.jpg

FAQ

FAQ to skrótowiec (akronim) od zwrotu "Frequently Asked Questions", który w tłumaczeniu na język polski oznacza "najczęściej zadawane pytania"..

Jak przewidzieć ostateczną cenę auta na aukcji?

Nie Jesteśmy w stanie z góry założyć za jaką kwotę dany samochód zostanie zlicytowany, aczkolwiek możesz liczyć na Naszą pomoc, ponieważ podpowiemy Ci do jakiej kwoty opłaca się licytować. Pamiętaj również, iż do kwoty licytacji należy doliczyć koszt transportu, podatków oraz ewentualnej naprawy.

Skąd pochodzą uszkodzone samochody?

Na amerykańskim rynku większość samochodów jest sprzedawana przez firmy ubezpieczeniowe. Pojazdy są sprowadzane również od dealerów samochodowych, leasingodawców, a zdarza się również, iż sprzedaje je osoba prywatna. Nasza firma przez licytacją pojazdu dokładnie sprawdza jego historię i po konsultacji z Klientem decyduje czy chcemy licytować dany pojazd czy szukamy dalej.

Czym jest samochód z Clean Tittle?

Najczęściej takie miano otrzymują samochody, które posiadają minimalne uszkodzenia, a władze stanowe USA lub firma ubezpieczeniowa uznała, iż samochód nadaje się do naprawy. Pojazdy z czystym aktem własności najczęściej nie są uszkodzone lub uszkodzenia są delikatne. Znaczna większość samochodów z clean title posiada czystą historię CarFax (brak wpisu o kolizji).

Jaki jest koszt naprawy samochodu z USA?

Mechanik dokonuje wstępnej wyceny na podstawie zdjęć pojazdu oraz opisu aukcji. CarWizja zajmuje się kompleksową naprawą sprowadzonych aut. Współpracujemy z kilkunastoma warsztatami podwykonawczymi, aby mieć pewność, że Twój samochód trafi do mechanika, który zna się właśnie na tej marce i modelu.

Jak dostosować pojazd z USA do polskich przepisów?

Sprowadzenie auta z USA będzie wiązało się również z dostosowaniem go do polskich warunków i przepisów. Amerykańskie samochody różnią się bowiem od europejskich. Najczęściej różnice te dotyczą świateł oraz licznika. Licznik będzie bowiem uwzględniał mile, a nie kilometry. Nie stanowi to jednak problemu, ponieważ w najnowszych modelach aut wystarczy to przeprogramować, a w pozostałych amerykańskich pojazdach licznik zazwyczaj ma dwie skale i nie ma potrzeby jego modernizacji. Większy problem mogą stanowić starsze klasyki, w których raczej nie będzie takiej możliwości i trzeba przyzwyczaić się do nowej jednostki. Z kolei różnice w budowie lamp uniemożliwiają dopuszczenie pojazdu do ruchu, dlatego przede wszystkim należy: •zmodyfikować światła mijania – zgodnie z naszymi przepisami muszą one oświetlać pobocze, w amerykańskich pojazdach są one symetryczne i nie doświetlają odpowiednio pobocza •zmodyfikować tylne kierunkowskazy – w większości amerykańskich aut jest czerwony, a powinien być pomarańczowy •wyposażyć pojazd w światło przeciwmgielne z tyłu – auta z USA go nie posiadają

bottom of page